zamknij

Wiadomości

Wodzisław Śląski: Zamiast ławek dla karmiących podjazdy do wózków?

2018-08-16, Autor: Tomasz Raudner

Czytelnicy zwracają uwagę na zbyt małą liczbę podjazdów dla wózków w Wodzisławiu Śląskim. Uważają, że tym w pierwszej kolejności powinny się zająć władze miasta, jeśli chcą działać na rzecz wygody rodzin.

Reklama

Temat pojawił się przy okazji opublikowania artykułu o pomyśle zamontowania w kilku punktach Wodzisławia Śląskiego specjalnych ławek dla mam karmiących piersią >>>czytaj więcej<<<.

Pojawiły się głosy, że w mieście przydałoby się raczej więcej podjazdów dla wózków, niż ławki. Wskazują m.in. na urząd skarbowy czy sanepid pozbawione tego typu udogodnień.

Czytelnicy zwracają też uwagę na stromy zjazd dla wózków do Rodzinnego Parku Rozrywki Trzy Wzgórza od strony Osiedla Piastów. Najazdy te wykonali w maju pracownicy Służb Komunalnych Miasta: >>>czytaj więcej<<< właśnie w odpowiedzi na zapotrzebowanie osób z wózkami.

Co na to władze Wodzisławia Śląskiego?

- W naszej pracy na rzecz mieszkańców miasta staramy się odpowiadać na różnorodne potrzeby. Pomysł posadowienia specjalnych ławek dla mam karmiących pochodzi od mieszkanek naszego miasta, które taką potrzebę wyraziły. Jesteśmy pełni zrozumienia, również ze względu na nasze osobiste doświadczenia, dla takiego pomysłu. Poddaliśmy go dyskusji w przestrzeni mediów społecznościowych. W ciągu kilkudziesięciu godzin uzyskaliśmy setki pozytywnych reakcji i ponad 100 komentarzy od mieszkańców miasta. Ogromna większość tych komentarzy jest bardzo pozytywna. Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy swój głos w tym temacie zechcieli wyrazić. To dla nas ważne. Miasto tworzymy wspólnie – mówi Anna Szweda-Piguła, kierownik Biura Prezydenta Miasta.

Odnosząc się do zarzutów podjazdów dla wózków wyjaśnia, że zjazdy powstały na najdogodniejszych schodach od strony os. Dąbrówki i Piastów. - Dyskusja o ich montażu odbywała się wcześniej. Wówczas wielokrotnie informowaliśmy, że teren Trzech Wzgórz, zwłaszcza jego zejścia mają naturalnie strome zbocza, co utrudnia poruszanie się z wózkami dla maluchów. Wysokie, strome schody wynikają tylko i wyłącznie z naturalnego ukształtowania terenu, na jakim położony jest park. Rodziców, dla których dostępne zjazdy z osiedli są niewygodne, możemy tylko prosić o korzystanie z wejść ogólnodostępnych, pozbawionych schodów. Bardzo chcielibyśmy, by każde wejście było dogodne dla każdego. Jest to jednak zwyczajnie nieosiągalne. – mówi rzeczniczka.

Tłumaczy, że miasto stara się jak najbardziej dostosowywać miejskie obiekty do potrzeb rodziców z wózkami czy też osób niepełnosprawnych. - Dostosowaliśmy już wszystkie budynki Urzędu Miasta. Dostępne są także nasze jednostki, jak Wodzisławskie Centrum Kultury, Biblioteka czy Muzeum. Pragnę jedynie zwrócić uwagę, że budynki wskazywane w komentarzach takie jak Urząd Skarbowy czy Sanepid, nie są budynkami miejskimi i nie mamy wpływu na ich wyposażenie. Tam, gdzie mamy na nie wpływ, staramy się sprostać wymaganiom mieszkańców miasta – dodaje Anna Szweda-Piguła.

Dodajmy, że w komentarzach pojawił się głos wodzisławianki, która zauważyła, że Trzy Wzgórza leżą w dolinie, więc trudno, by dojście nie było strome, a jeśli komuś to przeszkadza, to może skorzystać z wejść od strony Osiedla XXX-lecia lub parkingu.

Oceń publikację: + 1 + 12 - 1 - 8

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (20):
  • ~Ania Czyż 2018-08-16
    16:45:24

    5 7

    Brak windy w urzedzie miasta to rzeczywiście udogodnienie. Miałam przyjemnosc robić dowody dwójce małych dzieci. No zgadnijcie jak wózek znalazł się na piętrze?

    Co do RPR to nikt nie mówi ze podjazdy mają nie być strome tylko żeby były przy każdych schodach bo jeżdżenie ścieżka rowerową wózkiem Jest po prostu nie bezpieczne.

    Plac zabaw w parku z kamieniami też chyba projektował ktos bez dzieci - chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego ?

    Brak podjazdow w klatkach w blokach spółdzielni Domaro.

  • ~ 2018-08-16
    18:01:41

    14 8

    @Ania Czyż - ideologia madek ... Nie mam jak podjechać z moim brajankiem!!!!111oneoneone ... Grzyb z tym, że całe miasto w ruinie/bagnie, nikt nie chce się wziąć najpierw za ogarnianie i dostosowanie do go zwykłych użytkowników, ale najpierw ogarnijmy 1% chorych madek by był spokój. Krzyk i kwik jest z waszej strony taki sam jak kodowców turlających się po drogach ... To samo dotyczy dostosowania budynków do niepełnosprawnych, ile wydano na inwestycje? Grube mld po to by skorzystało z tego koło 20-30 osób rocznie, a jak sprzęt się zepsuje to niema hajsu naprawiać. Każdą inwestycję należy skalkulować czy czasem nie robi miasto dla 1 promila, a gdzie z pozostałymi innymi grubymi procentami.

  • ~Ania Czyż 2018-08-16
    18:18:02

    5 9

    Nie ideologia Madek tylko podjazdy dla wózków - nie tylko matek z dziećmi - kobiety sobie jeszcze poradzą, a niepełnosprawni ? To że jest ich mniej niż zdrowych nie znaczy że powinni być wykluczeni w pewnych kwestiach.

  • ~ 2018-08-16
    19:02:44

    11 4

    @Ania Czyż - Ty tak na serio? Robimy wszystko pod niepełnosprawnych bo jacy oni są biedni itd. Spoko, tylko nie ta kolejność. Najpierw robimy dobrze niepełnosprawnym a dopiero później inwestujemy w ludzi którzy płacą na utrzymanie tego miasta. Czujesz tą głupotę? Osoby w urzędach są przeszkolone (a raczej powinny być) co do osób niepełnosprawnych, że są załatwiane poza kolejnością gdy podejdą do okienka w urzędzie. Jest to spoko, ale po co budować podjazdy za mln zł, skoro ten urzędnik może podejść? Podejście urzędnika z ciepłego biureczka jest warte kilku mln? Serio? W RPR są podjazdy dla osób niepełnosprawnych, mają one dostęp do parku, nie skorzystają z wszystkich atrakcji, bo wiadomo. Trzeba przemyśleć co się robi i jaki to ma sens, a nie budować wszystko na hop siup byle by słupki wyborcze były. Takiej rozwagi brakuje ...

  • ~may 2018-08-16
    19:50:30

    17 4

    Całkowicie się zgadzam z głosami krytyki tego durnego pomysłu. Wszystkie madki narzekałyście, że nie ma zjazdów dla wózków - zrobili Wam. Teraz narzekacie, że za strome. Od samego początku jest zjazd przez parking - zamiast siedzieć na fb i pisać durne posty, ruszcie się i przejdźcie te 300m dalej. Nie wiem czego oczekujecie - i wy same chyba też nie wiecie. JARY SĄ W DOLINIE! Mają wam tam winde postawić? No cholera mnie bierze jak czytam wasze durne komentarze. Zaczynam odnosić wrażenie, że po wydaniu na świat tego małego człowieka wszystkie zapadacie na jakieś pieluszkowe zapalenie mózgu, bo co jedna to durniejsze pomysły ma. Jak wypunktuje się wasze durnoty, to zaczynacie "no bo niepełnosprawni...". Jakoś nie widziałem, żeby którykolwiek z nich marudził na temat zjazdów. Po prostu zjeżdżają od strony parkingu - jak wszyscy myślący ludzie

  • ~may 2018-08-16
    19:53:32

    18 3

    A o jeżdżeniu ścieżkami rowerowymi, to proszę już lepiej zamilknąć. Łazicie jak święte krowy, w ogóle nie pilnujecie swoich dzieci. Na zwrócenie uwagi reagujcie bluzgami, krzykiem i płaczem. I potem dziwicie się, że ludzie mają was serdecznie dość i są na nie na wszystkie wasze wydziwiania

  • ~WodzislawskiKos 2018-08-16
    19:59:16

    6 7

    Szanowny Panie kutas,

    Proszę nie zapominać, że według Pana logiki należy dbać o osoby, które łożą na miasto. Takimi właśnie ludźmi jest wiele matek, ale co najważniejsze będą nimi właśnie obecne dzieci. Dlaczego o tym mówię? Proszę sobie wyobrazić, że wiele kobiet wraca do domu zmęczonych i niezbyt kusi je spacer dookoła lub znoszenie wózka. Dlaczego spacer jest ważny w wychowaniu dziecka? Myślę, że nie muszę tłumaczyć jak wpływa na rozwój psychofizyczny dziecka/przyszłego podatnika, ale też i na zdrowie matki (w większości przypadków podatniczki). Oczywiście zgadzam się z Panem, że należy szukać najlepszych kompromisów między ceną, a realnym stopniem poprawy jakości życia, ale nie wiem po co w Panu ta ironia, złość i niepotrzebne porównania 2 różnych grup społecznych. Matki to również jedna z największych lokalnych grup społecznych, a nie 1 %. Idealnym kompromisem uważam byłyby rampy nierdzewne dla wózków lub ocynkowane z blachy ryflowanej (tanie, a dobre rozwiązanie). Niestety niepełnosprawny nigdy nie zjedzie rampą w tych miejscach bez pomocnika, a windy kosztowałyby miliony na takiej długości (3 wzgórza) może skupmy się jako miasto na realnych rozwiązaniach.

    Mamy mnóstwo kreatywnych osób może tak stromy podjazd to idealna okazja na ogłoszenie konkursu na nietypową, tanią, prostą konstrukcję np. platformę samohamującą z prostą w budowie szyną prowadzącą (nawet z odzysku i recyklingu)? Może to szansa na nietypowe rozwiązanie i start nowego biznesu poprzez wsparcie inkubatora przedsiębiorczości? Szukajmy wspólnie rozwiązań realnych problemów, a nie przepychajmy się wzajemnie swoimi racjami.

  • ~ 2018-08-16
    20:14:56

    10 3

    @WodzislawskiKos - Zauważ, że te młode osoby które są dziś dziećmi za 15-20 lat zwyczajnie uciekną z tego miasta emerytów. Nic miasto nie zrobiło w ciągu ostatnich 10-15 lat by młodych ludzi zatrzymać. Zapytaj w technikach/liceach/zawodówkach ile młodych pragnie opuścić tą dziurę? Dostaniesz odpowiedź, która Cię zasmuci o przyszłym podatniku wodzisławia. Druga sprawa to są te podjazdy, mówisz o odzysku? a co na to przepisy które regulują takie rzeczy? Żadna władza nie dopuści do takiego podjazdu bez certyfikatu bezpieczeństwa za który trzeba $$. A gdy zamontują bez certyfikatu i 'dupochronu', a komuś stanie się krzywda to poleci jakieś stanowisko i spore odszkodowanie (bo brak papierka), nikt pod tym się nie podpisze, co jest wiadome. Więc nie kombinujmy z takimi akcjami, bo nikt na to nie pójdzie.

  • ~ZasobyMiejskie 2018-08-16
    20:57:36

    7 5

    Myślę że to sprawa dla p. Kacpra Biernackiego i jego super szajki. Już jutro zbieranie podpisów pod zmiana warunków ukształtowania RPR....

  • ~pietruch 2018-08-17
    07:50:21

    1 5

    Znowu marudzenie i niezadowolenie...

  • ~ 2018-08-17
    08:37:25

    5 6

    @pietruch - Od kilku komentarzy masz jedno i to samo. A wygląda twoje zdanie mniej więcej tak jak idea starych ludzi: "Jest źle, ale stabilnie nie zmieniajmy tego stanu, to nic że miasto jest w ruinie!!" Sorry, ale zostaw staruszku miasto młodym, niech Ci którzy chcą je rozwinąć to zrobią. Zauważ, że niezadowolenie z takiego stanu miasta może spowodować, że odsuną twojego prezydenta od stołka, wiem że padł strach na takich ludzi podobnych do Ciebie. Ogarnij się!

  • ~klamstwo 2018-08-17
    10:51:19

    9 5

    Panie K...s. Sam nick wskazuje na pewną Pana cechę charakteru, za która niekoniecznie przepadam, gdyż sprowadza się ona zawsze do tego samego- sam nic nie potrafię w życiu zaproponować ani osiągnąć więc skupiam się na personalnych atakach i krytyce innych. Pana hasło "miasto dla młodych" pada dokładnie co 4 lata w okresie wyborczym i nie jest dla mnie niczym nowym ani odkrywczym w przeciwieństwie do Pana. A może młodzi dla miasta? co? Tu już nie bardzo bo trzeba się czymś wykazać. A jak do tej pory to widzę mega Waszą propozycję czyli legalne żłopania alkoholu w rodzinnym parku. To na 100% spowoduje (oczywiście po wcześniejszym przegonieniu z parku matek z dziećmi, osób niepełnosprawnych i starszych), że miasto będzie tętniło życiem i nikt z niego już nigdy nie wyjedzie (oczywiście poza matkami z dziećmi, niepełnosprawnymi i starszymi). Gdyby Pan wychował (a może lepiej i nie) chociaż jedno dziecko mógłby Pan zabierać głos w tej dyskusji a przynajmniej Pana opinie byłyby strawne. Obecnie są na poziomie zerowym i nic do dyskusji nie wnoszą. Proszę sobie golnąć ze dwa piwa i kielon wódki a może życie w tym mieście nabierze dla Pana rumieńców.
    PS - dzisiaj jest Pan młody, zdrowy i jak domniemam piękny ale co przyniesie jutro?
    @Ania Czyż- podpisuję się pod Pani słowami.

  • ~Ania Czyż 2018-08-17
    12:21:36

    1 5

    Widzę ze co niektórzy mają problem z czytaniem ze w artykule chodzi o potrzeby matek (i ojców domyślam się ze też) z dziećmi. Czemu mam pisać tutaj o innych zmianach skoro calkowicie inny temat jest poruszany ?
    Jeśli widzisz że miasto niedostosowane jest do zwykłych użytkowników to przecież masz prawo się wypowiedzieć. Myślę ze nawet sam Prezydent Cie przyjmie i wysłucha chyba ze nic innego niż Januszowe wyzywanie wszystkich w interentecie od brajankow i madek nie masz do zaoferowania w rozmowie.

    Ja dalam przykłady miejsc niedostosowanych dla osób z wózkami (to m znaczy ze z nich nie korzytam )

    A Ty ? Napisałeś jak to bardzo jest źle.. i tyle. Także jeśli powinno być coś zmienione to może warto napisać wprost a nie plujac jadem w internetach i koniec końców nie napisać co powinno być "zmienione".

  • ~ 2018-08-17
    13:06:15

    3 4

    @klamstwo - https://pl.wikipedia.org/wiki/Kutas_(element_ozdobny) Polecam się douczyć. Zobacz proszę mój prześmiewczy komentarz w artykule "Legalne piwo na Trzech Wzgórzach? Ponad 800 głosów poparcia dla petycji". Skoro nie znasz moich poglądów na to nierozwijające się miasto i sugestie co trzeba poprawić to zakładam, że pierwszy raz na serwisie tuwodzisław ;) Witam nowego użytkownika! Nawet gdybym pił, tak jak sugerujesz, to bym musiał przy takim wg was dobrze prosperującym mieście wychlać cały browar, żeby przykryć ten smutny widok umierającego miasta.

    @Anno - jak to nie napisałem? Patrzyłaś może na inne artykuły na tym serwisie, gdzie wypunktowuje co należy zmienić?

    Zastanawia mnie taka rzecz: albo jesteście opłaceni przez pewnych ludzików i twierdzicie że jest ok w mieście, albo jesteście ślepi, że nie widzicie potrzeby zmian w tym mieście, niezależnie przez kogo zostaną te zmiany wykonane! Muszą one być zrobione a nie przykrywanie budowaniem tego kolejnych supermarketów i kładzeniem 1000 dziury na drodze. Otwartych oczu wam życzę!

  • ~klamstwo 2018-08-17
    14:26:38

    3 5

    Dalej nic nie wmówisz do dyskusji jedynie zaniżasz jej poziom. Wiem wiem jesteś najmądrzejszy i masz hejta na każdego. Szkoda czasu na takich malkontentów jak ty. Taplaj się sam w tym błotku ja mam lepszy pomysł na spędzenie dnia niż hejtowanie po portalach. Ale takie czasy i tak młodzież. Powodzenia.

  • ~Ania Czyż 2018-08-17
    14:54:03

    3 4

    Dalej nie widzę związku wylewania żali pod artykułem dotyczącym innej sprawy.

  • ~Iwona Kalinowska 2018-08-17
    20:11:04

    7 6

    Chociaż moja biedna niepełnosprawna córka nie płaci, a ze względu na stopień niepełnosprawności - nigdy nie zapłaci jakiegokolwiek podatku, to jej rodzice pracują i płacą! Więc jako MADKA też mam prawo oczekiwać czegoś dla swojego BRAJANKA. Wiem, że dla niektórych to jakieś ludzkie odpady, z których nigdy nie będzie żadnego pożytku , bo ani to nie zagłosuje, ani nie pójdzie do pracy... A tak poza tym to o niepełnosprawnych się dużo mówi, ale niewiele dla nich robi.

  • ~Iwona Kalinowska 2018-08-18
    11:06:25

    6 2

    Kutasie, oczywiście tym z „Pana Tadeusza”, mam oczy szeroko otwarte i przyznam, że potrzeby wielkich zmian w tym mieście nie widzę . Może inaczej - ja się w nim czuję dobrze. Oczywiście, mógłby czasem u nas zagrać np. Kult , ale nie zagra, a w czasach , kiedy przemieszczanie się nie jest problemem, można się po prostu wybrać na ich koncert do innego miasta. Przeszkadzają mi swastyki na murach, ale przecież mogę je zamalować. I ludzie na stanowiskach nieliczący się z szarym człowiekiem. Ale tu wystarczy iść na wybory. Natomiast samo miasto jest

  • ~Iwona Kalinowska 2018-08-18
    11:08:16

    6 2

    ... ładne, przyjazne, bezpieczne :)

  • ~WodzislawskiKos 2018-08-31
    15:58:39

    4 0

    Pani Iwono pełna racja. Choć wiem, że słowa kieruje Pani do innego komentującego to i tak przepraszam jeśli moje słowa zostały źle odebrane i Panią uraziły. Chodziło mi w nich jedynie o ogromne, niewyobrażalne dla tak małego miasta wydatki na dodatkowe jeszcze większe ułatwienia niż rampa lub inne rozwiązanie w którym i tak osoba niepełnosprawna nie jest w 100 % samodzielna. Ubolewam, że jeszcze nie ma takich rozwiązań.

    Panie Kutas - jestem osobą w nieco wyższym niż podany przez Pana przedział wiekowy, jednak podkreślam nieco. Sam niedawno chodziłem do szkoły w Naszym mieście i powiem Panu szczerze, że nie zauważyłem większej tendencji wyjazdowej w Naszym mieście niż w większości przeciętnych miast w Polsce. Oczywiście są miasta, które świetnie się rozwijają, a pracy jest mnóstwo jak np. Gliwice ale i tam nie ma jakichś wielkich przyrostów populacji. Kto chce jechać i tak jedzie, bo praca za granicą to przede wszystkim szansa na dużo lepsze zarobki miasto nie zrobi z tym nic (nie mówię tu o budowie stref gospodarczych i rozsądnych ułatwieniach dla biznesu bo to zawsze dobry pomysł). Zrobić cokolwiek możemy tylko my nie zgadzając się na liche warunki wynagrodzenia przy tak dużej ilości ofert pracy w okolicach jak obecnie; wszystkich stanowisk Ukraińcami zapełnić się nie da, tym bardziej, że granice Unii też się na nich otworzyły :)

    Jeśli chodzi o recykling, szanowny Panie sam jestem inżynierem, a przede wszystkim świadomą osobą i wiem z czym się pewne rzeczy je :) Tu chodziło o pobudzenie kreatywności ludzi i urzędników, nie o gotowe rozwiązania. Nie zgodzę się w pełni z Pana zdaniem - wszystko zależy co odzyskujemy, a pod wieloma dobrymi pomysłami sam bym się podpisał naprawdę. Oczywiście wiem, że często wytworzenie nowej części jest nawet tańsze od odzysku, ale często nie. Przykładowe oczyszczenie z rdzy i zabezpieczenie przed korozją prostych prowadnic takiego mechanizmu w żadnym realnym dla ich warunków eksploatacji stopniu nie ujmie ich trwałości, wytrzymałości i bezpieczeństwa.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś szczęśliwy w Wodzisławiu Śląskim i powiecie?




Oddanych głosów: 1080