zamknij

Wiadomości

Wodzisław: magistrat ma nową stronę internetową. Nie wszystkim się podoba, ale...

2014-03-06, Autor: M.Krzepina
W zeszły piątek ruszyła nowa strona internetowa Urzędu Miasta Wodzisławia. Od razu posypała się krytyka i opinie, że zmiana nie wyszła miastu na dobre. - Czy coś co działa lepiej i jest ładniejsze musi być zmieniane na gorsze? - zastanawia się jeden z naszych Internautów. Urzędnicy odpowiadają: nie wydaliśmy na stronę dodatkowo ani złotówki. I przekonują, żeby z oceną poczekać na efekt końcowy.

Reklama

Nowy wizerunek strony mieszkańcy poznali w piątek. Innowacją jest to, że obecna strona magistratu została stworzona z myślą o możliwościach korzystania z niej na aplikacjach zainstalowanych na telefonach komórkowych. - Zmianę strony planowaliśmy już od dłuższego czasu. Dotychczasowa powstała prawie 7 lat temu. Od tego czasu wiele się zmieniło. Zaszła potrzeba stworzenia dodatkowych działów i zakładek - tłumaczy Barbara Chrobok, rzecznik prasowy UM Wodzisławia.

 

Nowa strona podzielona została na trzy główne części - miasto, ratusz i część home poświęconą najważniejszym informacjom. - Ilość przesyłanych do nas informacji jest spora. Nasza strona to nie tylko wiadomości z ratusza. Otrzymujemy informacje z jednostek, placówek oświatowych, klubów, fundacji a także innych samorządów - wyjaśnia rzeczniczka.

Podziałowi uległy również aktualności. - Zdajemy sobie sprawę, że nie każdego wszystkie tematy interesują. Wiemy, że będzie to wymagało pewnego przyzwyczajenia i przede wszystkim zapoznania się z poszczególnymi zakładkami - dodaje rzeczniczka.

 

Zmiany nie wszystkim przypadły do gustu. - Jak dla mnie strona zdecydowanie gorsza od poprzedniej, za prosta, złe kolory, fatalna grafika to opinia 90% znajomych z którymi rozmawiałem. Niektórzy podsumowują to w ten sposób: czy coś co działa lepiej i jest ładniejsze musi być zmieniane na gorsze? - zastanawia się nasz Internauta.

 

Rzecznik miasta odpiera natomiast, że nowa strona wymaga jeszcze sporo nakładów pracy. Nie chce jednak na razie zdradzać szczegółów. - Nowa strona miejska to nasz projekt, od początku do końca realizowany przez urzędników. Mieliśmy pewną swoją koncepcję, którą postanowiliśmy wdrożyć. Oczywiście najwięcej pracy wykonali nasi informatycy oraz grafik. Za informacje merytoryczne odpowiedzialne są poszczególne wydziały i biura. Nie wydaliśmy na stronę również dodatkowo ani złotówki. Jedyny nakład to nasza praca wykonywana często po godzinach pracy - podkreśla Barbara Chrobok.

 

A Wam jak się podoba nowy wizerunek strony internetowej Urzędu Miasta Wodzisławia?

Oceń publikację: + 1 + 6 - 1 - 9

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (28):
  • ~kotStefan 2014-03-06
    13:12:16

    2 0

    ci znajomi "waszego internauty" nie mają chyba bladego pojęcia o stronach w sieci z naciskiem na witryny, które dzięki zgodności z XML i HTML5 dobrze wyświetlają się w smartfonach z Androidem, iOS czy Windows Phone. A o to zwłaszcza chodzi w tej zmianie: wreszcie z komórki jestem w stanie w lot przejrzeć nowości i nie muszę czekać po kilka minut aż cała strona raczy się łaskawie załadować.

    Radzę też zainteresować się pojęciami: Metro UI, Modern UI. To popularne "kafle", jedno z najbardziej przyjaznych dla użytkownika środowisk w interfejsie dotykowym oraz standardowym, z obsługą myszką komputerową. Ludzie stękają, bo zmiana jest duża i nastąpiła z dnia na dzień, jednak z całą pewnością jest to zmiana na lepsze.

    Swoją drogą, może i szanowna redakcja TuWodzislaw rozważyłaby zmianę strony dla urządzeń mobilnych? Obecnie prezentuje się ona dość przeciętnie.

  • ~adamszen 2014-03-06
    13:56:50

    10 0

    Kolega chyba ma coś wspólnego z tym projektem co? Do zgodności z HTML5 trochę tej stronie brakuje (validator.w3.org pokazuje 31 błędów). Metro UI najbardziej przyjaznym środowiskiem w interfejsie standardowym? :) Niezły żart!

  • ~ 2014-03-06
    14:42:32

    4 0

    Naprawdę nie trzeba aż tyle zachodu, żeby strona dobrze wyświetlała się na smartfonach czy tabletach. I bez urazy, ale jak słyszę opinie w stylu "Metro UI to najbardziej przyjazne środowisko" to podobnie jak @adamszen, pokładam się ze śmiechu. Proszę przestać! Kolorystyka leży! Rozumiem, że nie każdy ma poczucie smaku, ale na litość boską: z tak bogatej gamy kolorów wybrać akurat te które się ze sobą gryzą, to trzeba umieć! Co do prostoty: ona jest teraz w modzie i dobrze zrobiona wygląda naprawdę dobrze. Ale to? To nie ma nic wspólnego z prostotą. Już kilku "grafików" i "informatyków" w tym mieście widziałem - proszę pamiętać, że sam dyplom nie czyni informatykiem czy grafikiem.

  • ~ 2014-03-06
    15:59:21

    0 5

    strona jest prosta, czytelna i funkcjonalna, trzeba się tylko przyzwyczaić do zmian. kotStefan ma rację, a ludzie psioczą, że jest be choć nie potrafią wskazać czego nie potrafią wyszukać na stronie. kolorystyka rzeczywiście miejscami rozwala na części pierwsze, ale cóż począć. sama zmiana tła już zmieni stronę w odbiorze. @adamszen - sprawdź w walidatorze google.com ;-)

  • ~fandango 2014-03-06
    16:51:08

    0 5

    Po kilku minutach spędzonych na nowej stronie muszę powiedzieć, że wydaje się być OK. Faktycznie wszystko jest przejrzyste i poukładane. Jedną rzecz poprawiłbym: większa różnica barw pomiędzy tłem a literami np. w dziale kontakt.

  • ~nixxon 2014-03-06
    17:08:00

    4 0

    Totalna beznadzieja, 100% inspiracja windowsem 8.1 i narzucaną przez microsoft stylistyką... poprzednia prezentowała się dużo lepiej, zachęcała do zapoznania się z zawartością a tu mamy efekt zupełnie odwrotny. Psioczenie ze poprzednia długo się ładowała na urzadzeniach mobilnych to zwykłe uprawiedliwianie tego bezguścia, UM mogł przeciez zrobic specjalną wersję dla urzadzeń mobilnych, wystarczy tylko chciec i miec o tym pojęcie. Tego co jest teraz to nawet nie chce mi się przeglądać, juz na starcie mnie odpycha.
    BTW. chętnie podjąłbym się pracy w UM jako informatyk, znajdzie się etat ? Moze coś 'poradzę' na te bezguście ;P

  • ~ 2014-03-06
    20:06:19

    0 5

    @nixxon - ile razy można zapoznawać się ze stroną urzędu? co takiego na niej wciąż szukasz, że aż tyle czasu na niej spędzasz? ;)

  • ~nixxon 2014-03-06
    21:30:00

    9 0

    ~mhl tu nie chodzi o mnie, popatrz na to z punktu potencjalnego inwestora z dalekiej Polski, wchodzi na oficjalną stronę wodzisławia i co widzi ? niebieskie tło i jakieś mało znaczące na pierwszy rzut oka kafle z obrazkami... chodzi o to ze poprzednia strona juz na dzien dobry witała ładną panoramą rynku, była kolorowa i zachęcała do 'surfowania' po niej, ta niestety odnosi przeciwny skutek... no ale coz, są gusta i gusta prawda ? :)
    z drugiej strony strona ładuje się strasznie długo, ponad 10 sek na łączu 20mbit na stacjonarnym, co jest wynikiem dość przeciętnym, na komórce niecałe 20 sekund po sieci operatora komórkowego, masa błędów css oraz dziwny fakt iż na komórce nie ładuje się menu górne (miasto, ratusz, ostrzeżenia...) a widać tylko kafle z głownej strony i kafelek z youtube...
    Ogólnie strona tak jak wspominałem, mierna, źle wykonana, zniechęcająca. No ale to moja opinia, może innym się podoba :)

  • ~adamszen 2014-03-06
    21:49:19

    7 0

    Metro UI jest tak wspaniałe że większość użytkowników WIN 8 stosowało różnego rodzaju tweaki aby system wyglądał jak "siódemka". W końcu sam Microsoft pod naporem krytyki przy upgradzie do WIN 8.1 dał możliwość wyłączenia tego kulawego interfejsu, który sprawdziłby się może w INFOKIOSKU ale nie na komputerze stacjonarnym / laptopie (nawet z ekranem dotykowym!).

    Ta strona ma dwie podstawowe wady: zero nawigacji (klikając nigdy nie wiesz gdzie jesteś na stronie, menu główne zmienia się w zależności od podstrony, brakuje breadcrubms) i jest po prostu brzydka. To strona urzędu więc rzeczywiście wchodzi się na nią tylko wtedy kiedy potrzeba jakichś informacji. I naprawdę żaden z użytkowników nie będzie miał właśnie wtedy ochoty "zapoznawać się" 20 minut z tym co autor projektu miał na myśli i gdzie wejść żeby znaleźć potrzebną informację.

    Geniuszowi który wrzucił telefony z nazwiskami do jednego pliku .jpg (ponad 3000px długi :-) należy się nagroda - nawet dekadę temu z takich rzeczy się już śmiało. Ciekawy jestem jak roboty sieciowe to zaindeksują :-)

    Mhl999: validator.w3.org to jedyne miejsce które nadaje się do sprawdzania poprawności spełniania przez stronę standardów. Nie wiem czemu namawiasz mnie to sprawdzenia w googlu - akurat google to firma która łamie wszystkie możliwe standardy przyjęte w Internecie więc ich walidacja w żaden sposób mnie nie przekonuje :)

    Nie wiem jak długo nad stroną pracowano ale cały ten czas uważam za zmarnowany.

  • ~adamszen 2014-03-06
    21:50:54

    7 0

    Do kosza i zrobić od nowa. Od samiutkich podstaw. Tylko błagam tym razem przez kogoś kto ma o tym chociaż minimalne pojęcie!

  • ~ 2014-03-06
    23:56:02

    0 6

    @nixxon - fantazja cię ponosi, potencjalnego inwestora interesuje co może załatwić i z kim oraz za ile, a nie to jak wygląda strona. wystarczą 2 kliknięcia by dostać się tutaj http://wodzislaw-slaski.pl/start-biznes-obsluga/ bo człowiek z człowiekiem najszybciej się dogada ;-) reszta to uzupełniacze. dziwna jest nieco lista tych, którzy miastu zaufali bo brakuje takich firm jak alumast, graczyk, marko, termoprofil - to szukając na szybko ;) zgodzę się, że prędkość strony nie powala, a przyczynę widać w kodzie źródłowym ile ładują skryptów czy stylów - aż się za głowę złapałem ;) w ogólnym rozrachunku nie jest to jednak dla mnie istotne, bo ważniejsza jest łatwość dotarcia do informacji niż szybkość ładowania strony.

  • ~ 2014-03-07
    00:25:55

    0 5

    @adamszen - ludzie są po prostu przyzwyczajeni o tego co było i używają, co nie znaczy, że jest to lepsze. nawigacja naprawdę potrafi początkowo doprowadzić do szału, szczególnie jeśli dołoży się do tego brak aktualnego miejsca w którym się znajdujemy. błyskawicznie jednak można wróć do startu i po paru kliknięciach dojść gdzie trzeba. można by rozciągnąć stronę w dół, ale po co? nim przewinąłbyś pewnie myszką stronę to po 2 klikach jesteś u celu. nie każdy też wie, że prościej nawet do przewijania użyć klawiatury ;) dla mnie wlał wylał rozciągnięcie strony czy obecny układ. czystość kodu mnie w ogóle nie interesuje, google to był świadomy przykład. strona ma działać i spełniać swoją funkcję, statystycznego kowalskiego pewnie też to nie interesuje ile walidator wywali błędów, to puste argumenty speców z branży, a prawda jest taka, że na większości stron są błędy ;-)

  • ~adamszen 2014-03-07
    01:51:49

    5 0

    Błędy to tylko wisienka na torcie (jako odpowiedź dla kolegi kotStefan'a jakoby strona była zgodna z HTML5). Ergonomia tej strony jest po prostu do niczego. Pokaż mi jakąś nowoczesną stronę gdzie żeby dostać się do jakiejś treści musisz zrobić kilka klików. Żeby chociaż ta strona działała szybko... Widzę, że strona hostowana jest na serwerach 1&1 - kolejny przykład niekompetencji - jakość tego hostingu jest żenująca (szybkość, support). Czy ktoś to w ogóle konsultował z prawnikami? Ta strona fizycznie znajduje się na serwerach w Holandii. Co na to np. GIODO? Przecież tam jest dużo dokumentów z danymi osobowymi.

  • ~ 2014-03-07
    07:45:12

    0 7

    jakie to niby dane osobowe są przechowywane na stronie miejskiej? osobiście mam wrażenie, że więcej dokumentów leży na biurach urzędników, które możesz sobie spokojnie przeczytać ;-) skończcie też już z tą manią 1 kliknięcia bo w praktyce mało kto zwraca na to uwagę, poza ludźmi z branży. 1-2-3 kliki to naprawdę gubi się w tle. mnie bardziej dobija przewijanie strony od kilku kliknięć. dla mnie istotą strony internetowej jest łatwość dotarcia do informacji i merytoryczna jej zawartość. wszystko inne jest do przeżycia. wejdź sobie na strony banków i poszukaj adresów mailowych do kontaktu. na niektórych trzeba się nieźle napocić ;) jak już są formularze kontaktowe to wyrażenie zgody na przetwarzanie danych do "celów marketingowych" choć ciebie to w ogóle nie interesuje. inaczej rzecz jasna formularza nie wyślesz. jakość hostingu to temat rzeka, jedni są zadowoleni, drudzy nie. osobiście nie korzystam i zwolennikiem ich oferty nie jestem. podsumowując całą dyskusję miejska strona "waży" za dużo bo ładują wszystko jak leci, do tego kwiatek z numerami telefonów ;-) niektórym nie podoba się ergonomia, co przy pierwszym wrażeniu u nie jednego budzi niepokój spowodowany doświadczeniami z win8.x jednak w praktyce to się po prostu sprawdza i niektórym mocium panie specjalistom to nie odpowiada. kolorki to to rzecz gustu, mnie się nie podoba tło, bo twierdzę, że biały jest bardziej przyjazny dla oka ale nie potnę się z tego powodu.

  • ~wodzislawianin1 2014-03-07
    07:45:57

    6 0

    swoją kolorystyką ta strona faktycznie ODSTRASZA zarówno inwestora jak i mieszkańca, funkcjonalność to inna sprawa, ale kolory, tło - FATALNE. Potencjalny inwestor znacznie lepiej odbierał miasto gdy wchodził na starą strona. Obecna kolorystyka to totalna amatorka.

  • ~ 2014-03-07
    08:14:49

    0 6

    argumentacja powala - inwestor kieruje się "kolorami" na stronie. normalny inwestor po prostu dzwoni do UM - umawia się na spotkanie albo zleca to komuś z zewnątrz, bo prościej się nie da. nie ośmieszajcie się takimi wpisami, bo inwestorzy pouciekają :-D

  • ~wodzislawianin1 2014-03-07
    08:45:02

    8 0

    żeby dzwonić musi wejść na stronę i znaleźć numer, jak widzi wiesniacką stronę z kolorami a la windows 98 czy 95 to już wszystko wie...

    nie wiem czy jesteś taki inaczej myślący czy specjalnie piszesz głupoty ale wygląda na to że głupszej osoby niż ty mhl na tym i na innych forach nie ma. dałbyś sobie spokój nie znasz się na niczym a o wszystkim chcesz pisać.

  • ~leokadia 2014-03-07
    09:44:26

    8 0

    Jeśli chodzi o moją opinię to powiem tak: burdel, siara i słoma wystająca z butów w jednostkach miejskich ( mam tu na myśli SKM i ZGM ), tak jakby czas się tam zatrzymał w latach 90-tych ( wystarczy spojrzeć na ich strony internetowe). SKM wycina jakieś tam drzewa i miasto dostaje kolosalną karę, dyrektor ZGM od kilku miesięcy praktycznie już nie pracuje, Szymczak biega do SKM i ZGM jak kot z pęcherzem, Kieca chwali się super stroną UM i wszyscy tutaj piszący zastanawiają się nad gamą kolorów czy też zgodnością witryn z XML i HTML5. I tak się mhl999 zastanawiam czy to ja jestem porąbany czy też ty;)

  • ~ 2014-03-07
    09:52:06

    8 0

    Z tymi telefonami to naprawdę ktoś totalnie nie pomyślał! Kilkadziesiąt telefonów, 5 stron przewijania - nie wyszukasz, nie skopiujesz!
    Osoby które to zaprojektowały, stworzyły i zatwierdziły chyba zapomniały, że strona ma służyć przede wszystkim mieszkańcom i inwestorom, a nie ekipie w Bogumińskiej.

  • ~mwh 2014-03-07
    10:08:09

    7 0

    Na oficjalnej stronie miasta brak jest największej świętości - herbu Wodzisławia Śl. To tak jak na koszulkach PZPN zniknął polski orzełek.Mamy za to logo tej od dawna zamkniętej południowej bramki Polski. Czy obecna ekipa wstydzi się miejskiego herbu że zastępują go jakimś wymyślonym przez kogoś kilka lat temu logo?! Dlaczego logo wypiera herb?! Nie wnikając bardziej w takie szczegóły jak np. brak herbu miejskiego na stronie miasta "nowa" strona to duży krok... ale w tył zaś poprzednia mimo że miała 7 lat wyglądała zdecydowanie nowocześniej i po prostu przyjaźniej. Obecnie zamiast tego mamy fatalnej jakości grafikę i kolory. Słuszna uwaga, że całość przypomina przestarzałe Windowsy 98 lub wcześniejsze. Przykro to mówić ale ta strona to dno i wstyd dla miasta.

  • ~nixxon 2014-03-07
    10:46:30

    6 0

    widzisz ~mhl999, jednym słowem nie znasz się :) i wychodzi na to iż nie tylko mi strona nie przypadła do gustu ale także wielu innym ludziom... co do Twoich 3 klików, owszem, sprawdzi się jeżeli ktoś na 'dzień dobry' będzie wiedział co i gdzie szukać, na nowej stronie nawet znalezienie numerów telefonów nie jest takie oczywiste... swoją drogą, bronisz strony choćbyś to Ty był jej autorem :D

  • ~adamszen 2014-03-07
    11:06:04

    5 0

    Mhl999: Ręce i nogi mi opadły. Nie wiem jak mam Ci odpowiedzieć. Żyjemy w świecie Internetu - dzisiaj więcej dzieje się za jego pośrednictwem niż "w realu". Drogą elektroniczną załatwianych jest wiele spraw. Strona jest *wizytówką* jego właściciela. Strona mówi o właścicielu wszystko - jaki jest i jak podchodzi do wielu spraw. Nasza obecna strona miasta mówi - jesteśmy wieśniakami i wszystkie sprawy załatwiamy byle jak. Zasada 2-3 klików to nie zasada wymyślona przez "mociumpanie specjalistów" - to jest podstawowa zasada przy budowie strony internetowej - bez niej ta nigdy nie będzie funkcjonalna i łatwa w obsłudze - dla ZWYKŁEGO Internauty. Często instytucje państwowe przeginają w drugą stronę (np. uruchomiony ostatnio portal Empatia za 49 mln pln!! - portal dla bezdomnych którzy za pomocą podpisu kwalifikowanego (który kosztuje 500 pln) mogą wypełnić przez Internet wniosek o zasiłek :))) - ale miasto w tym przypadku przesadziło w drugą stronę. Kto to widział żeby urzędnik brał się za robienie strony? Ja bym efekt znał od samego początku - ale siedzę w branży od 15 lat. Stawiam, że zlecenie tego zewnętrznej firmie byłoby wielokrotnie tańsze (policzmy ile miesięcy nad tym siedzieli informatycy w urzędzie i jaką mają pensję?), a efekt byłby nie do porównania. I żebyś zaraz nie znalazł argumentu że tak narzekam bo sam chciałem zgarnąć kasę za zrobienie tej strony ;)) Nie - ja stron nie tworzę ale mam z tym na codzień do czynienia.

  • ~ 2014-03-07
    12:38:34

    0 5

    żeby znaleźć numer telefonu do urzędu wystarczy 1 klik ;-) czy można prościej? pewnie tak, wywalić numer na główną. zgodzę się, że minusem jest brak opcji wyszukiwania, bo wrzucono telefony do jpg i wyszło monstrum na ponad 300kilo. mnie to jednak bawi, bo urzędnikom zdarzają się wpadki oczywiste ;-) wielu ludzi nie zna jednak skrótów klawiatury, które ułatwiają przeglądanie stron, wolą sobie pośmigać myszą z góry na dół i mają wielką frajdę niczym dziecko w piaskownicy, błądząc cały czas wokół poszukiwanej informacji.

    całe górne menu można "spłaszczyć" do głównej i możecie sobie krzyknąć "jupi jupi je je, zaoszczędziliśmy 1 klik". wcześniej jednak sprawdźcie ile potrzeba klików od strony głównej do końcowej informacji z wybranej dziedziny. wypiszcie mi te powyżej 3. skoro mamy rozkładać stronę na części pierwsze to zacznijmy od tej podstawy zasady o której pisze adamszen ;-)

    z herbem rzeczywiście wpadka, miasto na siłę chce udowodnić, że wodzisław to "południowa brama polski" co u mnie budzi tylko uśmiech politowania. miasto z tradycjami powinno szanować tradycję, ale nim biuro/wydział promocji to zrozumie to jeszcze wiele wody w leśnicy upłynie ;-)

    mimo wszystko zadajcie sobie pytanie czego oczekujecie od strony miejskiej? jakie treści są dla was istotne. bo odnoszę wrażenie, że po prostu lubicie je tylko przeglądać dla zabicia czasu ;-)

  • ~ 2014-03-07
    12:42:16

    0 5

    @nixxon - nie rozśmieszaj mnie, bo już po komentarzach tutaj zamieszczonych widać, że zdania są podzielone. każda świeżo poznawana strona wymaga zapoznania się z nią na 'dzień dobry" - raczej nie zaprzeczysz :-) pozostaje zatem pytanie jak szybko/łatwo ktoś dotrze do danej informacji. wyjdź z laptopem na miasto i zrób testy strony miejskiej. urząd zrobi to samo wśród tych, którzy odwiedzają urząd w konkretnej na ogół sprawie i będzie można zrobić jakieś porównanie :-D zaprojektujesz mi makietę pewnej strony? jeśli mi się spodoba i dogadamy się w kwestiach finansowych to dostaniesz zlecenie :-) autorem "spornej" strony nie jestem, może tylko wiedziałem, że urząd nad nią pracuje od listopada. mimo wszystko mnie się podoba :-)

    @leokadia - nigdy nie twierdziłem, że nie jestem porąbany. każdy ma jakiś odchył od normy ;-)

    @wodzislawianin1 - naprawdę lubię te argumenty jakobym znał się na wszystkim i niczym zarazem. na ogół piszą je ci, którzy po prostu się ze mną nie koniecznie zgadzają i próbują walić we mnie zamiast w problem.

    @adamszen - od załatwiania spraw w urzędzie za pośrednictwem internetu jest sekap czy jak to się tam bardziej fachowo zwie. urząd jest po prostu bardziej ograniczony przepisami niż firma.

  • ~nixxon 2014-03-07
    14:13:07

    1 0

    ~mhl999 po twojej ostatniej wypowiedzi domyslam sie iz pracujesz w UM, skoro tak to wez sie za robote a nie siedzisz na necie w godzinach pracy a my podatnicy za to placimy

  • ~ 2014-03-07
    14:31:10

    0 1

    kiepsko u ciebie z domysłami :-)

  • ~ 2014-03-07
    15:42:22

    0 0

    masz ci los, "telefony" poprawili http://wodzislaw-slaski.pl/telefony/ ;-)

  • ~ 2014-03-07
    16:20:04

    1 0

    i kolory zmieniają. Zniknął okropny zielony, pojawił się szary.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś szczęśliwy w Wodzisławiu Śląskim i powiecie?




Oddanych głosów: 1079